Ansøgningsfrist
25. januar 2019

Økonimiassistent eller Juniorcontroller til Min A-kasse

Økonomi er dit felt, og du interesserer dig for at optimere processer og arbejdsgange, men du trives også med rugbrødsarbejde.

Vi styrker vores økonomiafdeling og tilbyder en krævende stilling, hvor du skal være en del af vores drift med mulighed for at udvikle kompetencer inden for controlling. Vi søger dig, der har en god regnskabsforståelse, en sikker bogføringshånd og lyst til at være med til at udvikle vores økonomistyring.

Hvem er vi?

Du bliver en del af et team, der sætter en ære i at aflevere et godt gennemarbejdet materiale inden for angivne deadlines. I teamet er der en økonomi- og regnskabschef og fire økonomimedarbejdere, hvoraf du bliver den ene.

Vi tager os af en bred vifte af opgaver, da vi arbejder med to adskilte regnskaber. Et drifts- og administrationsregnskab på 125 millioner kr. årligt, og et a-kasse-regnskab, hvor vi taler om milliarder af kr. Drifts- og administrationsregnskabet er, som du kender det fra enhver anden virksomhed. A-kasse-regnskabet dækker bl.a. dagpenge, efterløn og refusionsmidler.

Hvad skal du lave hos os?

Du får et ben i hvert af vores regnskabsområder. Dine primære arbejdsopgaver vil være at sikre, at afregninger, betalinger og bogføring leveres i høj kvalitet og inden for deadline. Du skal være med til at vedligeholde processerne i afdelingen og sikre, at vi yder en professionel økonomisk support til hele organisationen. Din nærmeste sparringspartner bliver vores økonomi- og regnskabschef.

Job og ansvarsområder spænder bredt:

  • Digitalisering af regnskabsmæssige processer og udvikling af skabeloner og værktøjer, der letter arbejdsgangene.
  • Ledelsesrapporteringer, månedsrapporter og udarbejdelse af budgetter.
  • Afregning af medlemskontingent.
  • Forberedelse og kvalitetssikring af revisionsmateriale.
  • Ad hoc analyseopgaver.
  • Daglige driftsopgaver med kreditorstyring, bogføringer, afstemninger og opfølgning.

Din faglighed

Vi lægger vægt på, at du har økonomisk indsigt, en relevant økonomisk baggrund og erfaring med bogholderiopgaver. Du kan fx have nogle års erfaring fra et revisionskontor eller fra en ansættelse inden for økonomi, regnskab og bogføring. Din uddannelse kan være finansøkonom eller kontorassistent med speciale i økonomi. Du må gerne være nyuddannet.

Vi forventer, at dit faglige udgangspunkt betyder, at du

  • Kan stille de rette spørgsmål og gennemskue økonomiske sammenhænge.
  • Interesserer dig for, hvad regnskabstal kan og ikke kan fortælle om virksomhedens tilstand, omkostninger og muligheder.
  • Har erfaring med regneark og økonomisystemer.
  • Er vant til at arbejde i forskellige it-systemer og kan sætte dig ind i nye systemer.
  • Har lyst til at lære om nye områder og få nye opgaver.

Lidt om dig

Arbejdslivet fylder meget for os alle, så din gode energi og positive indstilling gør en forskel for samarbejdet i hverdagen. Du er energisk, imødekommende og sætter pris på at være behjælpelig inden for dit fagområde. Din tilgang er systematisk og grundig, og du kan kvalitetssikre og fejlfinde data.

Vi værdsætter, at du

  • Er en teamplayer, der tager medansvar for et højt serviceniveau.
  • Kan tale om økonomi, så alle forstår, hvad du siger.
  • Trives i en travl hverdag, hvor det gælder om at holde næsen i sporet.
  • Er proaktiv og pligtopfyldende.
  • Er åben og at det falder dig let at skabe dialog med både kolleger, medlemmer og samarbejdspartnere.

Vi tilbyder

En spændende arbejdsplads, hvor opgaverne bliver løst af dygtige kolleger, og hvor samarbejdet kollegerne imellem har stor betydning. Der sker meget i en a-kasse, det stiller krav til forandringsmod og nytænkning. Vi arbejder fx på at digitalisere og automatisere flest mulige arbejdsgange, så vi kan frigive hænder til medlemskontakt og udvikling. Vi har fokus på trivsel og arbejdsglæde og lægger vægt på, at alle bidrager aktivt til et godt arbejdsmiljø.

Det praktiske

Vi satser på, at du kan starte den 1. marts 2019. Du vil komme til at arbejde på vores kontor på Ramsingsvej 30 i Valby, København.

Stillingen er på 37 timer ugentligt. Vi giver dig løn på baggrund af dine kvalifikationer og har gode løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem Min A-kasse og HK Danmark.

Lyder det som en spændende udfordring? Vi holder samtaler løbende, så send din ansøgning og CV med det samme via nedenstående link. Sidste frist er den 25. januar 2019. Vi forventer at afholde andensamtaler i uge 5, og anvender test i den forbindelse.

Du behøver ikke vedhæfte eksamensbeviser eller andre bilag. Til gengæld må du meget gerne tage dem med, hvis vi mødes til en samtale.

Har du spørgsmål? Tøv ikke med at ringe til økonomi- og regnskabschef Lone Rasmussen på telefon 53 58 39 52.