Min A-kasse er en FH a-kasse for både studerende, lønmodtagere og selvstændige.

Vi blev stiftet i 1914 og er dermed en af Danmarks ældste a-kasser. Op gennem 100 år har vi udviklet en a-kasse, der favner bredt. Vi har mod på forandringer og har i de senere år fusioneret med både Business Danmark, Serviceforbundet og PROSA.

Vi er en personlig a-kasse, og ser det som vores fornemste opgave at hjælpe vores medlemmer videre i job. Vi er en visionær a-kasse, der gerne blander os i ledighedsdebatten. Da vi ønsker mere ansvar til a-kasserne, har vi meldt os på banen i a-kasse-forsøget.

Min A-kasse samarbejder med 14 forskellige faglige organisationer. Vi har 91.000 medlemmer og 120 ansatte. Vores kontorer ligger i Aalborg, Aarhus, Fredericia, København, Næstved, Odense, Rødovre og Valby.

Ansøgningsfrist
17. juni 2019

Energisk jobkonsulent til Min A-kasse i Valby

Du yder vejledning og karriererådgivning, der giver vores medlemmer et godt afsæt til det næste job.

Vi savner en kollega til vores vejledning i Valby og søger dig, der vil være med til at styrke vores beskæftigelsesindsats. Min A-kasse har en høj medlemstilfredshed og vi er medlemmernes personlige a-kasse. Vi tilbyder god service og stærk vejledning, så vores medlemmer kommer godt videre mod et nyt job.

Hvem er du?

Vi leder efter dig, der har et indgående og bredt kendskab til arbejdsmarkedet. Det er vigtigt, at du har professionel erfaring med jobsøgningsprocesser og -teknikker. Du evner at arbejde intensivt og effektivt med mennesker, der står midt i en ændret livssituation. Samtaler, forventningsafklaring, interessevaretagelse og mødeledelse er håndværk, du mestrer. Og så har du et skarpt blik for, hvad a-kasserne egentlig laver, og hvad der kræves af vores vejledningsindsats.

Du samarbejder godt med medlemmer, kolleger og øvrige samarbejdspartnere. Din tilgang er entusiastisk med handlekraft og initiativ, hvor det gælder udvikling af kvaliteten af vores vejledning. Dit netværk er stort, og du har kendskab til mange brancher, så du formår at læse udviklingen på arbejdsmarkedet, på rekrutteringsfeltet og i vejledningsfagligheden.

Vi forestiller os, at din baggrund er inden for fx rekruttering, formidling, HR, undervisning, outplacement, eller kommunikation. Det er afgørende, at du er en stærk kommunikator i skrift og tale. Det gælder både på dansk og på engelsk.

Hvad skal du lave hos os?

Du vil komme til at beskæftige dig med vejledning af vores ledige medlemmer i lovpligtige samtaler. Vi ser dig gerne bidrage til planlægning og gennemførelse af tematiserede workshops, der styrker vores ledige medlemmer i jobsøgning, netværk og muligheder. Udover den jævnlige kontakt til jobcentrene, vil du også blive inddraget i opgaver som opsøgende virksomhedskontakt og samarbejde med fagforbund.

Der er meget samtaletid i løbet af en uge, og der er administrative opgaver forbundet med vejlednings-arbejdet. Vi forventer, at en del af din arbejdstid bliver dedikeret til fællessamtaler i jobcentrene. Det forudsætter, at du kan arbejde selvstændigt og fleksibelt og trives med at arbejde solo noget af tiden. Den øvrige tid bidrager du til en blanding af drifts- og udviklingsopgaver.

Vi tilbyder
En spændende arbejdsplads, hvor opgaverne bliver løst af engagerede kolleger, med forskellige faglige styrker. Vores omgangstone er kendetegnet ved en høj grad af ærlighed, humor og engagement. To arbejdsdage er sjældent ens. Det gør din arbejdsdag alsidig og til tider hektisk, når planlagte opgaver må vige pladsen for andet, der haster.

Min A-kasse er en del af a-kasse-forsøget, et fireårigt forsøg, hvor det er a-kasserne – og ikke jobcentrene – der får ansvaret for at hjælpe en række medlemmer i selve opsigelsesperioden og de første tre måneder af ledighedsforløbet.

Det praktiske

Stillingen er på 37 timer ugentligt. Vi giver dig løn på baggrund af dine kvalifikationer og har gode løn- og ansættelsesvilkår. Kørekort og adgang til at køre i egen bil på jobbet er nødvendigt.

Lyder det som en spændende ny udfordring? Send din ansøgning med CV via nedenstående link senest den 17. juni 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 25 og satser på, at du starter den 1. august 2019.

Har du spørgsmål til stillingen? Tøv ikke med at ringe til Regionsleder Jeanette Thordrup på telefon 70 12 37 82.